Blog

تحول سازمانی در نگرش مدیران (3)

اهداف تحول سازمانی

  • تلاش های پیچیده تغییر و تحول به هدف گذاری دقیق نیاز دارد . هدف گذاری ، نیازها و موقعیت های سازمان را روشن می کند و دقت و صحت واکنش های مدیران در برخورد با موقعیت های مختلف را ارتقاء می بخشد و با توجه به آگاهی آن ها از نیازمندی های ضروری سازمان ، در مدیریت تغییر و تحول ، انعطاف پذیری بیشتری خواهند داشت .
  • تمام سازمان ها برای دستیابی به دو هدف بنیادی یعنی بقا و توسعه ، به تغییر و تحول درساختار ، فناوری ، نیروی انسانی و وظایف خود اقدام می کنند . اگر سازمانی بخواهد دراین محیط پیچیده و ناپایدار ، باقی بماند و همچنین علاوه بر بقا در این محیط رقابتی ، رشد وتوسعه در جنبه های مختلف داشته باشد ، ضرورت دارد که نسبت به تغییر و تحول هدفمند ، حساسیت بیشتری نشان دهد .
  • افزایش بهره وری و اثربخشی ، کاهش هزینه ها ، دستیابی به موقعیت مطمئن برای برنامه ریزی و تصمیم گیری و افزایش قدرت پیش بینی و تنوع بخشیدن به تعدد و تنوع محصولات و خدمات از دیگر اهداف تحول سازمانی می باشد .
  • از آنجا که شکوفایی و رشد هر جامعه ای منوط به ارتقاء و پرورش منابع انسانی و توانمند سازی نیرو های آن جامعه است ، مدیران سازمان ها با یاری کارشناسان رفتاری و منابع انسانی می بایست در امر هدف گذاری توجه خاصی را به پرورش کارکنان مبذول دارند . توانمندسازی و تقویت منابع انسانی به معنی قدرت بخشیدن و ارتقاء قدرت فکری و عملی کارکنان است . بدین معنی که به افراد کمک کنیم تا احساس اعتماد به نفس داشته و بر احساس و تفکر ناتوانی و درماندگی خود غالب شوند و همچنین بدین معنی است که در افراد شور و شوق کار و فعالیت ایجاد گردد .
  • بنابراین مدیران و رهبران باید برای تغییر و تحول هدفمند در سازمان برنامه ریزی نمایند و ضمن تبادل نظر با کلیه ذینفعان ، وظایف و نقش های مربوط به خود را با یرنامه ریزی دقیق به طور کامل انجام دهند . در غیراینصورت نیروهای بازدارنده بر نیروهای وادارنده تاثیر می گذارند و تغییرات با شکست مواجه می شود .

« موفق و سربلند باشید »  

این اعلان را به اشتراک گذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *