Blog

تحول سازمانی در نگرش مدیران (1 )

کلیات موضوع

  • امروزه سازمانها علاوه بر وظایف سنتی و ماهوی خود که همانا تحقق اهداف سازمانی و غایی سازمان می باشد ، می بایست پاسخگوی انتظارات و انتقادات جامعه بیرونی و درونی سازمان خویش باشد .
  • تحول ، منطقی کردن سازمان با آخرین پدیده های روز است و مأموریتش بهینه سازی و ارتقاء ساختارها ، اهداف و رویه های حاکم بر سازمان خصوصاً در راستای هماهنگی با تغییرات اجتناب ناپذیر محیط خارج از سازمان و پیشرفت های تکنولوژیک در حوزه فعالیت های آن است . اگر قرار باشد سازمانی پابرجا بماند ، باید نسبت به  تغییرات محیط خود واکنش نشان دهد .
  • تحول سازمانی ، نوعی راهبرد بهسازی است که از تشکیلات سازمان ها و همچنین افراد درون آنها وچگونگی کارکردشان و نیز در زمینه تغییر برنامه ریزی شده ای که منجر به تربیت افراد ،گروه ها و سازمان به کارکرد بهتر می شود سخن به میان آورد.
  • پیش نیاز تحول سازمانی ، انجام فعالیت های بنیادی زیر است :
  1. آماده سازی نظام سازمان برای تحول
  2. ایجاد بستر برای تحقق برنامه های تحول
  3. اجرای اصلاحات ضروری به منظور پیراستن سازمان از عوامل بازدارنده
  • فقط زمانی تغییرات بصورت موفقیت آمیز رخ می دهد که کارکنان از روی میل وعلاقه حاضر باشند برای تامین اهداف جدید از صرف وقت و نیروی مورد نیاز دریغ نکنند و هرنوع سختی و تنش را تحمل کنند و در راه تامین این هدف ها از خودگذشتگی نشان دهند و با توجه به روش های جدید و با استفاده از فناوری های پیشرفته و روزآمد به حیات خود ادامه بدهند تا در محیط رقابتی بتوانند باقی بمانند و در مقابل سازمان های رقیب عقب نمانند .

    « موفق و سربلند باشید »  

این اعلان را به اشتراک گذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *